dilluns, 28 de maig del 2012

Post Sant Jordi (0 de 7)

Aquest any ha passat una cosa inaudita: he pogut comprar-me una colla de llibres per Sant Jordi i he tingut temps de llegir-me'n la majoria en qüestió de mes i mig (per desgràcia alguns no em van cabre a la maleta i encara estan a Barcelona). Estic a punt de ficar-me de cap en les intenses fases finals de la redacció del meu proper llibre, així que és molt probable que aquests siguin els darrers que tingui temps de llegir fins d'aquí uns quants mesos... 
Per celebrar-ho, trencaré el costum que tinc de no fer crítica literària al bloGuejat (normalment quan m'aconsegueixo llegir una novel·la ja han passat anys des que es va publicar i no té gaire sentit dir-ne res) i us comentaré breument què m'ha semblat la collita d'aquest any. Aviso abans de començar la tanda de posts que a la majoria dels autors que apreixeran els conec d'una manera o altra, poc o molt, virtualment o en persona. Intentaré ser imparcial, però ja esteu avisats. Som-hi.

[Foto gentilesa de M. Riera.]

6 comentaris:

Assumpta ha dit...

Doncs va, som-hi!! Jo et llegiré :-)

De moment les meves lectures totes són d'autors que NO conec perquè són morts. Com que no tinc ni un cèntim per gastar en llibres vaig llegint clàssics d'aquests que corren per casa de quan estudiàvem... Ara estic a punt d'acabar "Luces de bohemia" de Valle-Inclán.

Fa poc vaig llegir "El proceso", de Kafka...

Quan acabi en llegiré un d'una autora viva... però no és meu me l'ha deixat una companya de la parròquia. És que la Carme Rosanas en va fer la ressenya al seu blog i a mi em sonava que aquesta amiga el tenia i li vaig demanar :-)

Després tornaré als morts :-)

Ah!! I recorda el teu principi de no llegir massa just quan estàs en un punt important d'un llibre teu per no influir-te de l'estil de l'autor que llegeixes (hehehe bé, recordo que ho vas explicar una vegada) ;-)

jomateixa ha dit...

No hi estic d'acord. Encara que passi temps de la publicació d'un llibre val la pena comentar-lo.
No es poden llegir tots quan surten publicats i potser se'n queda en l'oblid algun que havies pensat que valia la pena, de sobte el veus en algun blog i et recordes que havies pensat llegir-lo i apa, a la llista de nou.

Sergi ha dit...

M'estàs dient que no té sentit parlar de llibres que no són una novetat? Doncs ja podem esborrar la majoria de ressenyes que fem!

I així que acabant un altre llibre... més feina, això és un no parar.

Va, a veure si et carregues algun dels teus coneguts!

Yáiza ha dit...

Mira què bé! Tindrem opinions fresques sobre els llibres de la temporada. M'has fet pensar que una professora que vaig tenir en un curs d'escriptura ens va fer remarcar que costa molt escriure i llegir alhora. Certament, mentre va durar el curs no vaig llegir gens. Ara, que no paro de llegir, no escric ni dues paraules, més enllà del blog. Ho confirmes?

Salvador Macip ha dit...

D'acord, teniu raó, es poden escriure crítiques amb retard, però és que la vida d'un llibre és tan efímera que si en dius coses bones un any després no l'ajudes gens. Si t'ha agradat més val dir-ho durant els primers tres mesos!

Assumpta, has de llegir més autors vius, per exemple jo mateix, que sóc molt viu ;) Més val que no canvïi de parer perquè veig que tens bona memòria! Per sort el que estic escrivint ara no és de ficcio i per tant no hi ha tant risc de "mimetitzar" estils.

XeXu, hauràs d'anar llegint per veure si em carrego algú o no ;)

Yáiza, totalment d'acord amb la professora. En el meu cas, per qüestió d'horaris. No tinc temps per a tot!

Assumpta ha dit...

Bé, jo llegeixo el teu blog, que és teu, l'escrius tu... i m'agrada :-))

Em faria molta por llegir un llibre teu i que no m'agradés. No per la forma d'estar escrit, que ja sé que escrius molt bé, -que això ja ho veig en els posts i en relats i articles que has publicat a vegades- sinó... per la curiosa característica meva que m'agraden els llibres "aptes per a tots els públics" :-)