dilluns, 10 de desembre del 2012

L'escola catalana

Pere Vergés va fundar l'Escola del Mar, a partir de la qual va nèixer l'escola on em vaig educar, i on es feien les classes en català quan encara estava prohibit. És un bon moment per llegit en aquest article de La Vanguàrdia una petita crònica de la resistència de l'escola catalana durant el franquisme i recordar que, gràcies a gent com ell, el català ha sobreviscut atacs pitjors al què li estan preparant ara.



(Post en suport de la campanya Keep calm and speak Catalan.)

6 comentaris:

Sergi ha dit...

Ha fet fortuna aquest lema, tots ens l'estem fent nostre, i és que el català no ens el toca ningú, no es pot permetre que retrocedim d'aquesta manera. No faremm ni cas, la veritat, i espero que el nostre govern sàpiga estar a l'alçada.

jomateixa ha dit...

Apa! doncs jo també t'agafo per posar-la al bloc.
Les meves filles estudiaran en català. Haurem de fer el que calgui i potser el que no calgui, però tornar endarrere seria un gran error. No podem deixar que passi.

Lectora corrent ha dit...

La meva mare, nascuda el 1917, va anar un o dos anys a l'Escola del Mar, l'original. Jo em quedava bocabadada quan m'explicava coses d'aquell temps que hi va passar i em cotava d'imaginar --jo, que vaig anar a les escoles del franquisme-- que hi hagués una escola on més que anar a escola semblava que anessin a jugar i que a l'estiu feien les classes a la platja i fins i tot sortien amb la barca de l'escola.

Salvador Macip ha dit...

Ostres, a l'escola del Mar original! Quin honor. La meva conservava moltes de els coses que la feien diferent, però no teníem classes a la platja...

en Girbén ha dit...

No sé si també et passa, però a mi del logo del KEEP CALM em falla la corona.
Sobre l'escola, tot clar: ni un pas enrere.

Salvador Macip ha dit...

L'hem heretat dels anglesos, i ells amb la corona no juguen! ;-) Tamb'e corre una versió amb el logo de la Moritz, més apta per a republicans...