diumenge, 31 de desembre del 2017

Resum de l'any

Acabo el 2017 com acostumo a fer al blog, repassant el meu any literari i fent el preview del proper. Ha sigut un any tranquil, pel que fa a publicacions, després de la bogeria del 2016. Només he tret un llibre, la novel·la Doble mortal, a mitges amb l'Elisenda Roca. La resta han sigut tres col·laboracions: un conte als Assassins de Girona de Llibres del delicte i dues intervencions a reculls benèfics, Relats curts d'un llarg viatge i Versos contra la violència. A part d'això, han sortit cinc traduccions (dos llibres de ciència a l'italià i el portuguès, i una novel·la a l'alemany), que sempre és una bona notícia.

De cara al 2018, per Sant Jordi tindrem el final de la sèrie juvenil Sóc un animal que faig amb el Lluís Llort i el Sergi Càmara (el quart volum és el millor, encara que soni a tòpic) i un nou llibre de divulgació, aquest a mitges amb l'amic i científic Daniel Closa. Ja us en donaré més detalls. De cara a la temporada de tardor està previst un crossover de ciència ficció (m'estreno en solitari en un format en el qual he tret ja un parell de premis), que és el primer d'una sèrie, i segurament un llibre infantil. A part, tinc la meva quarta novel·la enllestida des de fa temps, però encara segueixo repassant-la i passejant-la. Veurem si aquest serà el seu any o no...

Espero que el 2018 ens seguim veient per aquí. Tot i que el món dels blogs faci anys que ha deixat enrere el anys d'esplendor, encara som uns quants que continuem donant-hi la tabarra. Espero poder mantenir aquest ritme d'unes 90 entrades l'any, combinant ressenyes amb articles que apareixen als mitjans, burrades i notícies relacionades amb el que escric. Que tingueu molta sort!

6 comentaris:

Elfreelang ha dit...

doncs enhorabona ets molt versàtil reconec que enguany només t'he llegit els articles als diaris i en aquest blog , feliç any 2018 i que trobis noves fites vitals i literàries endavant!

Elfreelang ha dit...

ah per cert no se si ja ho saps o és un alien que es fica al teu blog però em surt una web emergent mol tempipadora

Salvador Macip ha dit...

Gràcies, Elfree! Que tinguis un bon 2018. No sé què passa amb la publi invasiva i el meu blog... a mi tampoc em deixa tranquil!

Gemma Sara ha dit...

A mi també em surt publi!
Això de "només" he tret un llibre és molt simptomàtic de la teva productivitat!!
Que tinguis un fantàstic 2018, ens veiem!

Sergi ha dit...

Aquest any pinta millor que el passat, doncs. Per començar, em comprometo a llegir el final de 'Sóc un animal', ja que he llegit els altres tres. A veure si és el millor de veritat. Digues a en Llort de la meva part que també espero llegir algun llibre seu en solitari, que ja toca. Espavilant. Llibre amb en Closa és un must, aquest no cal ni plantejar-s'ho. Me'l podeu anar embolicant? I del que vingui a la tardor, ja es veurà, tu. Que hi ha molts Murakamis a llegir d'aquí a allà. No, és mentida, ja no me'n queda cap per llegir, de Murakami, així que malament. Sort amb la quarta, a veure si és el seu any de veritat!

Salvador Macip ha dit...

Gemma Sara, amb publi i tot, espero que ens anem veient. Bon any!

XeXu, ja ens diràs què et sembla el final de la sèrie. No et vull condicionar però és explosiu! :) El Llort està en pausa creativa, ara, així que em sembla que l'Animal és tot el que llegiràs d'ell en una temproada... Ho sento! El del Closa sí que t'agradarà, ja veuràs!